Zakelijk appen wordt steeds normaler

Zakelijk appen wordt steeds normaler

 

De hele dag door ben je lekker aan ’t werk, en bel en mail je wat af om de zaken te regelen. Tussendoor en ’s avonds blijft de smartphone dichtbij om op de hoogte te blijven van appjes en berichten. De neiging om de smartphone op te pakken zodra er een lampje knippert is vrij groot. Gelukkig kun je de meldingen ook uitzetten; anders zou je er misschien nog gestrest van worden.

 

Doeltreffende communicatie
Toch is appen – of chatten zoals het zakelijk vaak genoemd wordt – wel erg handig. Je kunt met een paar woorden of zinnen duidelijk maken wat je wilt. Ook de sociale omgangsvormen zijn ruimer. Je hoeft niet heel formeel te vragen hoe ’t gaat, of het gelegen komt dat je belt of af te sluiten met een sociaal wenselijk antwoord als ‘Ja, binnenkort kom ik weer eens langs’. Het korte, doeltreffende communiceren met korte berichtjes bij zakelijk appen past helemaal bij het flexibel werken van deze tijd.

 

“Het zou raar zijn als een notaris dezelfde gewoontes gebruikt bij een brief als bij het chatten ;-)”


Efficiënter dan mail
Door de opkomst van digitalisering is communicatie vele malen effectiever geworden. Uiteindelijk went iedereen aan de nieuwe manier van communiceren. Zo is ook chatten, zakelijk appen, in de zakelijke markt steeds gebruikelijker geworden. Ook hier is de doeltreffendheid dagelijks zichtbaar. Op een appje of sms’je van een zakelijke relatie wordt duidelijk sneller op gereageerd dan op een mail die verdwijnt in de map ‘ongelezen items’.

 

“Appen heeft alleen nog veel weg van een privéaangelegenheid”

 

Chatapplicatie als zakelijke variant
Het opstellen en verzenden van een mail vergt veel meer tijd dan even een kort berichtje versturen. Alleen heeft het nog wel iets weg van een privéaangelegenheid. Om die reden worden professionele chatapplicaties steeds meer ingezet door bedrijven, vaak als onderdeel van een vast-mobieloplossing. De chatapplicatie werkt op zowel, tablet, pc, laptop als smartphone, waardoor iedereen er direct gebruik van kan maken.

 

Yes. Eindelijk. Zakelijk appen.
Wil je dus efficiënt communiceren? Dan kun je het best gebruik maken van zakelijke chat. Met Yes InTouch kun je niet alleen chatten, maar ook groepschats of videoconferencing opzetten. Yes InTouch geeft ook presence-informatie, waardoor je direct kunt zien of je collega bereikbaar is voor een chat of call. Deze applicatie is eenvoudig te integreren met andere Yes-abonnementen. Wil je meer weten over hoe je Yes InTouch kunt inzetten voor jouw organisatie? Neem contact op met een van onze 400 Business Partners.

Zo werkt het

Zonder Hosted Telefonie

Het gebruik van vaste toestellen, een vaste telefooncentrale én mobiele telefoons betekent dat u dubbele kosten heeft voor vaste en mobiele telefonie.

Met Hosted Telefonie

U heeft geen dubbele kosten meer en heeft alle functionaliteiten van uw vaste telefoon op uw mobiel.

Speel video af

Bekijk hier onze animatievideo over Hosted Telefonie.

Geïnteresseerd in Hosted Telefonie?

Laat uw gegevens achter en we nemen direct contact met u op.

Al klant?

Laat uw telefoonnummer achter en wij informeren direct uw Business Partner.