NedCall Telecom: proactieve bijsturing van verbruik leidt tot optimaal klantvoordeel

NedCall Telecom:
Proactieve bijsturing van verbruik leidt tot optimaal klantvoordeel

Onafhankelijk en persoonlijk advies op maat rondom zakelijke telecom, IT en de cloud. Het is al ruim tien jaar de werkwijze waarop Nedcall klanten van meerwaarde voorziet. Ook het portfolio van Yes Telecom kan rekenen op veel enthousiasme van de in Haarlem gevestigde firma. Commercieel directeur Pieter de Smidt vertelt meer over hoe de samenwerking tussen Yes Telecom en NedCall leidt tot de beste oplossing voor de klant.

Totaaloplossingen voor zakelijke telecom
“Als reseller zijn we breed georiënteerd”, vertelt Pieter. “Naast telecom richten we ons op online werkplekken, systeembeheer en de cloud. Onze wortels liggen echter in zakelijke telefonie. Uit die tijd stamt ook de samenwerking met Yes Telecom. We begonnen met het aanbieden van mobiele abonnementen. Geleidelijk aan hebben we steeds meer diensten toegevoegd, zoals Yes Mobiel Kantoor en Yes Device Management. Het heeft ertoe geleid dat we de klant optimaal kunnen helpen met al zijn vraagstukken rondom zakelijke telecom.”

Meten is weten
NedCall zoekt continu en proactief naar de beste deal. Daarin gaat de organisatie net even verder dan veel andere resellers. “De E-view-oplossing van Yes Telecom speelt hierin een sleutelrol”, laat Pieter weten. “Hiermee kunnen we het gemiddelde verbruik van nieuwe klanten over een bepaalde periode meten. Op basis daarvan kunnen we een aanbod doen dat aansluit bij zijn daadwerkelijke behoefte. De klant profiteert daardoor direct van een abonnement op maat.”

Voordeel met terugwerkende kracht
Maar daar houdt het niet op: “Ook daarna houden we via E-view toezicht op het verbruik”, gaat Pieter verder. “Dat levert vaak voordeel op. Soms heeft de klant in een bepaalde periode hogere kosten.

Denk aan periodes waarin de klant veel data in het buitenland verbruikt die buiten de oorspronkelijke bundel valt. Wij voegen dan met terugwerkende kracht een internationale databundel toe. In plaats van hogere kosten profiteert de klant juist van flink lágere kosten. De klant ontvangt maandelijks een rapportage, waarmee hij altijd inzicht heeft in het verbruik. Zo is hij altijd verzekerd van de beste oplossing, in plaats van eens in de twee jaar.”

Samenwerking stelt de klant centraal
De samenwerking met Yes Telecom verloopt naar tevredenheid: “Wij zijn erg content met het persoonlijke karakter van de samenwerking. Afspraken worden goed nagekomen en ook de wisselwerking met alle verschillende afdelingen verloopt prima. In combinatie met het uitgebreide portfolio zorgt dit voor een krachtige samenwerking in het voordeel van de klant”, sluit Pieter af.

nedcall