Naviva houdt kosten laag door zakelijk en privé bellen te scheiden

Naviva houdt kosten laag door zakelijk en privé bellen te scheiden. 

Logo Naviva kraamzorg

Al een aantal jaren werkt Naviva Kraamzorg samen met Yes Telecom en businesspartner Contict om hun medewerkers goed bereikbaar te houden tijdens hun werk. Simone Schepers, manager Kraamzorg bij Naviva, vertelt over de maatwerkoplossing die Yes Telecom en Contict in Oldenzaal voor hen ontwikkelden en hoe zij de samenwerking met hen ervaart.

Kraamzorg met persoonlijke aandacht
Naviva Kraamzorg is met zo’n duizend medewerkers de op één na grootste kraamzorgaanbieder van Nederland. Zij bieden kraamzorg in Flevoland, Friesland, Overijssel, Gelderland en Utrecht. Persoonlijke aandacht voor de zwangere staat bij Naviva hoog in het vaandel. Daarom werkt de organisatie buurtgericht; het voelt vertrouwd en dichtbij voor de cliënt en de verloskundigen en de kraamverzorgenden werken perfect samen.

Naviva heeft een achtergrond in de thuiszorg en weet als geen ander hoe belangrijk het leveren van kwaliteit is. Simone vertelt daarover: “We investeren veel in training en scholing van onze medewerkers om het kwaliteitsniveau zo hoog mogelijk te houden. We zijn gesprekspartner binnen onze geboortezorgketen. Zo blijven we betrokken bij alle ontwikkelingen en streven we naar een betere zorgverlening.”

Een oplossing die precies aansluit
Yes Telecom besprak de behoeften van Naviva tot in detail. Samen met Contict hebben ze een oplossing uitgewerkt die hier precies bij aansloot. De medewerkers kregen een eigen telefoon en mobiel nummer.

Simone licht dit toe: “Er is een grote lijst met veelgebruikte zakelijke nummers samengesteld. Wanneer hiernaar gebeld wordt, worden de belkosten automatisch in rekening gebracht bij Naviva. Wordt er buiten deze nummers gebeld voor privégebruik, dan betaalt de kraamverzorger de kosten hiervoor uit een eigen prepaid-tegoed. Via een speciaal ontwikkeld dashboard kunnen zij zelf hun tegoed opwaarderen. Ook kunnen de medewerkers gratis onderling bellen.”

“Deze oplossing sluit precies aan bij wat wij wilden”, vervolgt Simone. “De kraamverzorgers zijn goed bereikbaar en kunnen zowel voor hun werk als privé de telefoon gebruiken. Het scheiden van deze kosten gebeurt automatisch, dus daar hebben we geen omkijken naar.”

“Yes Telecom is veel meer dan alleen een leverancier van telefoonabonnementen.”

Bereikbaarheid en efficiëntie gevraagd
Enkele jaren geleden kwam Naviva in contact met Yes Telecom en legde haar situatie voor. Simone: “Het is belangrijk dat kraamzorgers onderweg bereikbaar zijn. We wilden niet dat ze hun privételefoon gebruikten. Toch is het afnemen van zo’n duizend mobiele abonnementen erg kostbaar. We moesten dus op zoek naar een slimme en kostenefficiënte oplossing.”

Daarnaast is de administratieve afhandeling van zakelijk en privé bellen een uitdaging. Simone vertelt daarover: “Kraamverzorgers bellen regelmatig voor hun werk naar zorginstellingen of een collega. Deze kosten willen wij natuurlijk voor onze rekening nemen. Maar kosten voor privégesprekken zijn voor de medewerker zelf. Het declareren van zakelijke kosten brengt veel werk met zich mee. Zeker voor zo veel kraamverzorgers.”

Persoonlijk en betrouwbaar zijn gedeelde waarden
Simone is erg te spreken over de samenwerking met Yes Telecom. “Yes Telecom is een partner die echt meedenkt en samen met ons naar een werkbare oplossing toewerkt. Veel meer dan alleen een leverancier van telefoonabonnementen.” Net als Naviva hebben Yes Telecom en Contict kwaliteit en persoonlijke aandacht hoog in het vaandel staan. Simone vult aan: “Misschien is het wel dáárom dat onze samenwerking zo prettig verloopt. We vinden het allebei belangrijk om een persoonlijke en betrouwbare dienstverlening te bieden.”

Wilt u weten wat Yes Telecom voor uw onderneming kan betekenen?

Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op!