Insights ABN Amro: VoIP-markt groeit met 30 procent

Insights ABN Amro:
VoIP-markt groeit met 30 procent

Digitaal bellen zit zakelijk in een stroomversnelling. Steeds meer organisaties ruilen de traditionele telefonieverbinding in voor een digitale oplossing. Dat is een van de conclusies uit een recent rapport van ABN Amro. De ontwikkelingen zijn niet zo verwonderlijk: bellen via internet (VoIP) maakt je communicatie flexibeler, je organisatie bereikbaarder en levert ook nog eens een kostenbesparing op.

 

Aantal VoIP-aansluitingen stijgt explosief
In de afgelopen twee jaar is de zakelijke populariteit van VoIP dan ook fors gegroeid. In deze periode nam het aantal aansluitingen toe van 74.000 naar 281.000. Ook de toekomst ziet er rooskleurig uit: voor de komende jaren voorspellen onderzoekers dat de markt een jaarlijkse groei van maar liefst 30 procent laat zien.

 

VoIP levert kostenbesparing op
Vera Zwaan, projectmanager Solutions, reageert op deze trend: “Internetbellen levert veel voordeel op ten opzichte van traditionele telefonie. Doordat spraak volledig via het internet verloopt vervallen de vaak hoge kosten voor het gebruik en beheer van de oude centrale. Bovendien worden VoIP-oplossingen in de cloud gehost, waardoor ook de kosten voor de aanschaf en het onderhoud verdwijnen.”

 

VoIP vergroot bereikbaarheid
Veel VoIP-oplossingen werken op basis van een applicatie. Yes Telecom gaat echter een stapje verder met betrekking tot gebruiksgemak. Organisaties kunnen bij Yes Telecom hun vaste en mobiele telefonie volledig integreren en zich zo verzekeren van meer flexibiliteit en productiviteit. Het is daardoor mogelijk te bellen vanuit je toestel zelf, in plaats van te bellen via de app.”

“De klant profiteert van een alles-in-één-telefonieoplossing, met het gemak van één leverancier en één contract.”

 

 

Yes Mobiel Kantoor sluit aan bij digitale trend
Vera vervolgt: “Het onderzoek van ABN Amro toont duidelijk dat de VoIP-markt volwassen is. Met Yes Mobiel Kantoor spelen we in op de moderne wensen van de markt. Organisaties profiteren van een schaalbare oplossing voor een vast maandelijks bedrag per medewerker. Het uitbreiden van functionaliteiten en aantal aansluitingen is eenvoudig te regelen. Hiermee sluit je telefonieoplossing altijd aan bij de ontwikkelingen van je organisatie, en betaal je nooit te veel.”


Het gemak van één leverancier
Yes Telecom kijkt continu naar nieuwe manieren om klanten met al hun communicatievraagstukken te helpen. Vera vertelt hierover: “Om de beschikbaarheid van de VoIP-oplossing te kunnen garanderen zullen wij op korte termijn ook de mogelijkheid bieden om een vaste internetlijn af te nemen. Daarnaast hebben wij ook de vraag gekregen van onze businesspartners om vaste telefoons te leveren. Als je alles bij één aanbieder afneemt verzeker je jezelf van continuïteit en bereikbaarheid. Daarnaast profiteer je van het gemak van één contract, één factuur en één leverancier.”

Zo werkt Hosted Telefonie

Zonder Hosted Telefonie

Het gebruik van vaste toestellen, een vaste telefooncentrale én mobiele telefoons betekent dat u dubbele kosten heeft voor vaste en mobiele telefonie.

Met Hosted Telefonie

U heeft geen dubbele kosten meer en heeft alle functionaliteiten van uw vaste telefoon op uw mobiel.

Speel video af

Bekijk hier onze animatievideo over Hosted Telefonie.